Bit ihop

Jag har så fruktansvärt ont i axlar och länd idag och Cosima har jätteont i ryggen. Usch verkligen hur tråkigt som helst, men det är bara att bita ihop. Tuff dag idag med jobb från 06-16.30, och kl 20 ska jag även kvällsfodra och pyssla lite med Cosima. Det blåste storm i natt och eftersom jag bor över stallet så hörs minsta grej som att en häst frustar = blev väldigt lite sömn inatt.. En positiv sak med dagen, trots blåst och regn, var att jag fick rida en jättefin häst. Den hade gått championaten och var även startad St Georg som sjuåring. Men efter det har den opererats för artros i ryggen och kommer troligtvis inte bli bra igen, det gör att den i princip inte alls kan jobba genom ryggen. Fick i alla fall träna på lite byten och passage, kul! Hade dock långkalsonger så fick lite trycka mig ner i sadeln, haha! 

Måste säga att det känns väldigt trist att jag troligtvis inte kommer kunna rida Cosima under dessa två veckor då hon antagligen har en inflammation i ryggen. Vi longerade henne idag och Gunilla tyckte det var en väldigt trevlig häst (trevlig= fin i hästspråk haha) i alla fall. En equiterapeut kommer och kollar på henne på onsdag. Nu ska jag också vila ryggen, känns som att jag är 100 år. Har alltid ont men det blir värre när jag ex rider eller mockar. Egentligen är nog inte stalljobb så bra för min kropp.... Varje syssla blir hundra gånger jobbigare än vanligt. Men nu ska jag sluta klaga, hejs!

Sabrina



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Julia Högman

Dressyrryttare

RSS 2.0