Mycket som hänt sent sist!

Nu har jag äntligen en sadel!! Det blev en Pessoa PDS "Carl Hester". Den är enkelkåpad med close contact vilket ger en väldigt härlig känsla på ryggen, sen är den även gjord i dubbelt kalvskinn. Något som jag gillar lite mindre med den är knästöden som är lite annorlunda, men det känns bättre ju mer jag rider i den. Jag upplevde i början att jag inte fick stöd till skänkeln.

Vi håller på att träna mot Msv:B numera, och bytena börjar äntligen att klarna!! Öppnorna funkar också ganska och likaså slutorna, men det krävs en hel del mer styrka för att vara "tävlingsmässiga".

Hon har slagit väldigt mycket i skon när jag har börjat att rida igen efter vilan, men när hon blev skodd nu i fredags så lät det ingenting på träningen på lördags , skönt att det fanns en lätt fixad lösning på problemet! Jag har upplevt att hon har blivit lite motsträvig i handen och haft lite "taxkänsla" på sistone och sänkt ryggen, så det har vi jobbat mycket med att hon inte får bli lång i halsen. Tänk er en tax så förstår ni nog! ;) Hon måste alltså välva ryggen mer och bli rundare i halsen.

Första tävlingen blir den 29 mars så då hoppas jag att vi är i bra form! 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Julia Högman

Dressyrryttare

RSS 2.0