WOW

Vilken häst jag har!!
Idag på träningen föll äntligen allting mer på plats, och jag red på EN häst, inte en häst bakom mig och en framför mig, allt satt ihop! Haha. En helt underbar känsla, så bra har hon aldrig gått förut! 

Det som gjorde att jag fick under bakbenen och mer luft i fronten redan från början, var en "slalomövning" där vi fick tänka slalom överallt i ridhuset med snabba och oväntade svängar. Lite svårt först då hon inte ville reagera direkt, men sedan var hon med på noterna! I svängarna fick hon inte böja halsen, utan gå rakt in i bettet och inte tappa farten. Efter denna övning på uppvärmningen kunde vi sedan göra skolor med bra luft i fronten. När jag drev på så flöt det inte iväg, utan hon fick mer luft i fronten, så häftigt! Svårt att hänga med själv på ryggen dock, men träna träna träna....

Bytena idag var stora och rena! Också så häftigt! Vi kaaaan :D Hon vill gärna byta när jag lägger rätt henne inför bytet, INNAN jag ger hjälpen. Så det blir det fokus på framöver att hon måste vänta. Hanna filmade lite öppnor idag men dom kan jag inte se på min mobil, menmen! Kommer förhoppningsvis fler bra träningar framöver som man kan filma mer ordentligt. Sååååå kul!!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Julia Högman

Dressyrryttare

RSS 2.0